DIŞ ÜNİVERSİTELERDEN DERS ALMA İLKELERİ
Fakülte Yönetim Kurulu’nun 02 Aralık 2024 ve 46/1-d sayılı kararı ile güncellenmiştir.
İlgili yarıyılda (yaz okulu dahil) ilgili bölümde veya üniversitemizin bir başka bölümünde eşdeğeri açılmamış olan bir ders, aşağıda belirtilen koşullarda, başka bir üniversiteden alınabilir.
- Sadece 200 AKTS’yi başarılı olarak tamamlamış öğrenciler güz ve bahar yarıyıllarında dış üniversiteden ders alabilir. Yaz okulunda AKTS sınırı aranmaz.
- Dış üniversiteden alınacak dersin AKTS kredisi, bölüm dersinin AKTS kredisine eşit (veya büyük) olmalıdır.
- Güz ve Bahar Yarıyıllarında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Önlisans, Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 14/1’de, Yaz okulunda ise Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yaz Okulu Yönetmeliği Madde 6/4’de belirtilen kredi üst sınırları aşılamaz. Aşılması durumunda dış üniversiteden alınacak/alınmış ders(ler) Fakülte Yönetim Kurulu Kararıyla silinir.
- Dış üniversiteden alınacak ders, ilgili yarıyılda alınan bir başka ders ile çakışamaz. Öğrenci aynı gün içerisinde farklı illerdeki üniversitelerden ders alamaz. (Uzaktan eğitim ile sınırlı kalmak koşulu ile çakışma olmaması durumunda alınabilir.) Aynı şehirdeki üniversitelerden ders alabilmesi için iki ders programı arasında en az 1 saat boşluk olması gerekir.
- Mühendislik Araştırmaları grubu dersler ile tasarım dersleri dış üniversitelerden alınamaz.
- Türkçe dilinde öğretim veren bölümlerin öğrencileri dış üniversitelerden Türkçe dilinde veya İngilizce dilinde açılan bir dersi alabilir. İngilizce dilinde öğretim veren bölümlerin öğrencileri ise kendi bölümde İngilizce dilinde açılan dersi dış üniversitelerden sadece İngilizce dilinde açılan derslerden alabilir.
- Dış üniversiteden alınması talep edilen ders için öğrenci bölüm başkanlığına başvuru yapar. Dersin öğretim elemanı ve bölüm başkanlığının ön onayından sonra ders alma talebi ilgili yönetim kuruluna iletilir. Yönetim kurulu kararı alınmadan öğrenci dış üniversiteden ders alamaz.
- Öğrenciler dış üniversitelerden öğrencilik süresi boyunca güz ve bahar yarıyıllarında en fazla üç ders alabilirler. Yaz okulunda alınacak dersler bu sayıya dahil değildir.
- Herhangi bir nedenle (ilgili dersin açılmaması veya almaktan vaz geçilmesi vb.) dış üniversitede derse kayıt olunmaması halinde öğrenci, iki hafta içinde, ders alma kararının iptali için Fakülte Dekanlığına, bir dilekçe ile başvurmak zorundadır.
A student may take a course from other universities under the following conditions:
- Minimum 200 ECTS credits must be completed to apply for Fall and Spring Semesters. For summer school, there is no such requirement.
- The ECTS credit of the course to be taken should be equal or larger than the ESOGU Department course.
- The credit limits for registration during the regular semesters and summer school--as indicated in the applicable regulations of ESOGU--should not be exceeded. Else, the non-ESOGU course will be dropped.
- The may not be any time conflict among the courses taken at the same time. Courses in two universities located in two different provinces may not be taken on the same day. Courses in two universities located in the same city may be taken on the same day provided that there is at least one hour for transportation from one course location to the other. Online courses may be taken without these travel limitations.
- Senior Project courses may not be taken from other universities.
- For the courses taught in English at ESOGU, the language of instruction must match. For the the courses taught in Turkish at ESOGU, the language of instruction could be Turkish or English.
- The student who wnats to take any course from other universities applies the Department Chair. After the approval by the Department, the application is forwarded to the Dean's office. The Administration Committe makes the final decision. Without such desicision, a student may not take any course from other universities.
- A student may not take more than three courses in total from other universities during Fall and Spring Semesters throughout his school years. The courses taken during the summer are not included in this count.
- For any reason, if a student could not register to the courses that he had obtained the final decision by the Administration Committee, the student must apply to the Dean's office in two weeks to have the decision cancelled.